Pristatome visiškai naują rubriką mūsų portale – Antrojo pasaulinio karo automobiliai. Šioje rubrikoje susipažinsime su reikšmingiausių karo vadų automobiliais, jų specifikacijomis, kainomis bei kokią reikšmę jie turėjo karo metu.
Adolfo Hitlerio automobilis – Mercedes–Benz 770 (W150)
Mercedes-Benz 770 dar kitaip vokiškai vadinamas „Großer Mercedes“, išvertus į lietuvių kalbą – didysis Mercedes. Tai buvo automobilis, kuris buvo tarsi Vokietijos nacių stiprybės ir prabangos atspindys. Šis automobilis buvo gaminamas nuo 1930 iki 1943 metų.
Vienas iš šių Mercedes-Benz automobilių buvo pagamintas nacių valdomos Vokietijos vadovui Adolfui Hitleriui. Automobilis buvo neperšaunamas, įmontuoti 40 mm neperšaunami langai, kabrioleto kėbulas, 400 arklio galių variklis, o be to A. Hitlerio sėdynė buvo surinkta taip, kad pakildavo 13 cm daugiau nei kito keleivio ar vairuotojo. Automobilio gamyboje buvo naudojamas aliuminis siekiant palengvinti automobilio svorį ir padidinti greitį. Atsarginiai automobilio ratai buvo pritvirtinti priekyje prie variklio, tokiu būdu buvo saugomas variklis nuo galimų atakų. Adolfo Hitlerio automobilis turėjo 300 litrų kuro baką, kas prilygsta keleivinių autobusų bakams. Automobilio svoris buvo 4780 Kg. Su tokiu svoriu didžiausias automobilio greitis buvo 217 km / h. 1940 – 1945 metais toks automobilis greitis prilygo mažam stebuklui.
Adolfas Hitleris šiuo automobiliu daugiausiai važinėdavo minėdamas valstybės šventes arba kitais šaliai svarbiais įvykiais Nurembergo aikštėje. Fiureris pats šio automobilio nevairavo, kadangi jis buvo perpildytas to laikmečio komforto įrangos keleivio vietoje. Pakeliamos sėdynės, kurios buvo skirtos fiureriui pakilti iš vietos ir pasirodyti parade. Įdomus faktas, A. Hitleris neturėjo vairuotojo pažymėjimo. Be to, šis automobilis dar buvo vadinamas „šėtono Mercedes“ (ang. Devil‘s Mercedes).
Įpusėjus antrajam pasauliniam karui, A. Hitleris padovanojo savo automobilį Suomijos maršalui Mannerheimui kaip draugiškumo ženklą, tikėdamasis, kad Suomija padės Vokietijai kovoti prieš Rusijos agresiją. Tačiau, Suomijos gyventojai nebuvo itin patenkinti šia Vokietijos vadovo dovana, o pats Suomijos maršalas Mannerheimas šį automobilį naudojo itin retai. Negana to, prasidėjus žiemos karui tarp Suomijos ir Rusijos šis Adolfo Hitlerio Mercedes-Benz buvo išsiųstas į Švediją saugojimui ir priežiūrai.
Praėjus laikui automobilis iš Švedijos buvo išgabentas į New York‘ą, kurį nusipirko kolekcionierius Kristoferis Janus. Amerikoje kilo taip pat papildomų problemų, kadangi niekas nežinojo kaip reikia užvesti automobilį, todėl buvo nuspręsta jį atiduoti į mokslo muziejų mieste.
Vėliau buvęs A.Hitlerio automobilis buvo išsiųstas į karinių oro pajėgų bazę. Šiame laikotarpyje buvo gauta daugybę pasiūlymų automobilį įsigyti už ženkliai didesnę kainą nei buvo reali jo vertė, tačiau K. Janus nuspręndė jį pasilikti New York‘e ir saugoti automobilį kaip eksponatą.
Yra pasirodę straipsnių, kad šis istorinis A. Hitlerio automobilis buvo prakeiktas. Visi savininkai iki šiol, tiek 20 a., tiek 19 a. kolekcionieriai, kurie buvo įsigiję šį automobilį mirė.
2009 m. šis A. Hitlerio Mercedes Benz 770 buvo parduodamas už 9 milijonus Jungtinių Amerikos Valstijų dolerių.
Verta paminėti, kad šis automobilis iki šių laikų išlieka mistinė transporto priemonė. Nieko panašaus tikriausiai neišvysite per visą savo gyvenimą, todėl jeigu patiko trumpa įžanga, patartume susipažinti su automobilio istorija, peržiūrint dokumentines laidas arba perskaityti knygą „Devil‘s Mercedes“.
Šiuo metu automobilis priklauso Majorui William‘ui Lean‘ui iš Los Angeles, kuris iki šiol su juo sėkmingai važinėja, žinoma tik tam tikromis progomis, būtent taip, kaip savo laiku darė Adolfas Hitleris.