Ateities automobiliai Google rankose?

Ateities automobiliai

Galiausiai atvyko pirmasis iš tiesų nepriklausomas automobilis – transporto priemonės, važiuojančios viešosiomis gatvėmis, kai niekas sėdi už vairo. Ar tai ateities technologija?

Waymo kompanija, kuri pradėjo savo gyvenimą kaip Google savarankiškai važiuojančių automobilių projektas, antradienį paskelbė, kad leido savo vairuotojams vairuoti automobilius bei sėdėti ant galinės sėdynės ir stebėti kaip automobilis atlieka manevrus savarankiškai.

Bendrovė sakė, kad visuomenės nariai, dalyvaujantys Waymo bandyme pietvakarių JAV dykumoje, galės iškviesti automobilius važiavimo programa per ateinančius kelis mėnesius.

Tai potencialiai viena iš labiausiai trikdančių naujų technologijų tarp didžiųjų automobilių ir technologijų bendrovių JAV, Kinijoje ir Europoje. Tačiau nors daug grupių išbando technologijas gatvėse, kuriose yra atsarginiai vairuotojai už vairo, dauguma mano, kad visiškos autonomijos atsiradimas truks mažiausiai dar 2 metus.

Waymo vadovo John‘as Krafcik‘as antradienį paskelbė technologijų konferencijos Lisabonoje etapą. Bendrovės darbuotojai įlipo į savo automobilio galines sėdynes, pasirinkdami tris skirtingus maršrutus ir išleidę automobilį sąvarankiškai.

Pasak M. Krafciko, bandymas, nors ir ribojamas neapibrėžtoje vietovėje, yra ne vienkartinis važiavimas ar demo versija, bet naujojo Waymo etapo ir šios technologijos istorijos pradžia.

Jis pridūrė, kad bendrovė planuoja išplėsti ją iki viso 600 kv. M. Fenikso regiono, nenurodydama konkrečių terminų.

Google šokiruoja automobilių pramonę, kai ji septynerius metus šią savaitę pirmą kartą atskleidė pradinę versiją bevielę technologiją, o vėliau investavo daugiau nei 1 mlrd. USD į savarankišką transporto priemonių tyrimą. Konkurentai pripažįsta, kad vis dar yra technologijų lyderis, nors skeptikai abejoja, ar dirbtinis intelektas automobiliuose yra pakankamai geras, kad būtų galima reaguoti į daugelį nenumatytų įvykių, kurie galėtų kilti kelyje, ar bendrauti su žmonėmis.

Baimė, kad Google kontroliuojanti programinė įranga galėtų suteikti jai daugiau galios nei automobilių gamintojai, kai Microsoft kadaise turėjo daugiau kompiuterių, taip pat paliko internetinę kompaniją, kuri stengiasi laimėti automobilių pramonės sąjungininkus.

Tai leido finansuoti ir išlaikyti pakankamai didelių automobilių parką, kad būtų galima remtis greitojo aptarnavimo paslauga, potencialiai brangiu pasiūlymu, jei ji bandytų išplėsti idėją į visišką komercinę paslaugą keliuose miestuose.

Tačiau M. Krafcik sakė, kad „automobilių eksploatavimas padidina efektyvumą. Nedidelis visiškai savaiminio automobilio laivas gali tarnauti visai bendruomenei“, – sakė jis.

Waymo mano, kad tai yra pirmoji bendrovė, pasiekusi standartą, kuris yra žinomas be vairuotojo automobilio pasaulyje kaip 4 lygis, o tai reiškia, kad automobiliai gali vairuoti visiškai autonomiškai iš anksto nustatytose srityse, kurios buvo kruopščiai suplanuotos ir išbandytos.

„Uber“, „General Motors“, „BMW“ ir kt. Atliko bandymus, kad pasiektų 4 lygį, tačiau visi jie vis dar laikosi žmogaus vairuotojo vietoje.

Kritikai teigia, kad Waymo technologijos veikimas yra per mažas. Mes tikrai nežinome, remiantis faktiniais duomenimis, kas iš tikrųjų vyksta.

Arizona yra viena iš daugybės JAV valstijų, kurios sutiko leisti tokius automobilius savo keliuose, jei jie atitinka federalinius saugos standartus. Google šį reikalavimą įvykdė neseniai, kai baigė savęs sertifikavimą.

Tuo tarpu lietuviai bei interaktyvaus marketingo įmonės Lietuvoje džiaugiasi tokia technologijų sparta. Pasak Addad.lt įmonės koletyvo narių, tokios technologijos visiems išeis tik į naudą. O, kad išnyktų standartiniai automobiliai tai yra praktiškai neįmanoma dar bent 50 metų.